Din overlevelse er drevet af nødvendighed til nytænkning
Hvis du:
- Tillader det
- Opdag det
- Anvend det
De der er kreative, innovative og opfindsomme, er mere tilbøjelige til at eksistere på lang sigt. Kort sagt vil de forsvinde eller miste markedsandele.
Ahh🤨, du er måske ikke helt enig… Spørg nokia, kodak osv. De havde markedet, men mistede det på kort tid, da smartphone og digital kamara blev opfundet. Innovationen kan være så simpel som at ændre farven, såsom appel var vellykket på deres bærebare computere. Et uheld ved kopimaskinen, hvor man printede med 300% forstørrelse, gav Royal Copenhagen deres nyeste kollektion ud fra deres gamle. Små ting gør en kæmpe forskel. IKEA, der fik kunder til at hente deres varer selv fra lagen. Fordi de var presset på personalet, med sygdom mm.
Stilstand i svære tider er katastrofale. Benyt lejligheden til at udvikle dig, dine services/produkter, din markedsføringen, din strategi og være endnu bedre forberedt til de gode tider igen. Historisk set vil de komme igen. Så sikkert som foråret kommer efter vinteren. Uanset hvor længe den har været.
Hav mod på at implementere alle de gode ideer, du allerede har i din skuffe. Det siges, at krige og kriser skaber innovation. Det er kun delvist sandt, men overlevelsestider sætter ideerne i gang. Fordi alternativet er katastrofalt.