Som del af en virksomhed, om det så er som medarbejder eller ejer, gør det en betydelig forskel, at man klart og kort kan fortælle hvad man er sat i verden for. DIREKTE – hvem du er og hvad du kan – det er man som modtager fuldstændig ligeglad med. MEN hvad kan du bidrage med, som med fordel kan gavne et større formål. Sidder man til et møde eller til familiefødselsdagen og spørger: Hvad laver du …

… jeg arbejder hos skattevæsenet ….

så vil man måske, efter kort tid, hurtigt finde et andet samtaleemne eller et andet sted at sidde. Al respekt for de der gør en stor indsats hos skattevæsenet, men mange sidder med en forudindtaget opfattelse af hvad skat er for en enhed. Måske ikke altid den gode af slagsen. Bankrådgiver, f.eks., dem er der masser af. Men hvorfor skal jeg vælge lige præcis dig! Du har nøjagtig 30 sek., nogle vil tilmed sige 10 sek., inden du har tabt den andres interesse. Hvorfor skal jeg være illoyal overfor min bank, hvor jeg har været kunde siden jeg begyndte at kunne gå?

”Hej, jeg hedder Simon og er bankrådgiver. Bor i Byernes-by med mine tre børn og deres kone …”

Hvis du ikke skaber fokus på dine kunders behov og hvorfor de skal være hos dig, så vil andre gøre det. Tiderne har ændret sig, men vaner er svære at ændre. Ens motivation for at skulle skifte bank, skal virkelig være på et sagligt og velbegrundet grundlag. De fleste banker har det, men glemmer eller har ikke lært at fremtone det over for såvel nuværende som kommende kunder. Nogle banker har måske selv skabt en situation, hvor deres loyale og store kunder er på udkik efter deres nye bank – så hvorfor skal de vælge jer? 

Hos Siigurd arbejder vi evidensbaseret med ens eksistensgrundlag, hvor man opnå meget mere på kortere tid ved et godt pitch og en tilhørende elevatortale. Hvor hårdt arbejde ikke gør det alene, men skal underbygges af formålet og dens understøttelse. Lederudviklingsprogrammet er ideelt input til organisationen, ikke kun som leder, men også til ens medarbejdere.

Fremtiden tilhører de virksomheder, der er i stand til at identificere et klart formål og gøre det til deres kernevirksomhed. Det er det som gør Lego, Danfoss, Apple etc. og det gør dem til frygtindgydende konkurrenter.

Du skal forvandle dine relationer, ansatte og kunder til dine salgskanaler, med et godt pitch og elevatortale, som gør at I bliver husket for jeres eksistensgrundlag og ikke bare for hvad I laver og hvor I bor. 

Eksemplerne med banker og skattevæsenet er tænkt eksempler, men det gælder for alle virksomheder, foreninger og offentlige institutioner.

Spørg Siigurd!

8 + 3 =

Get news before everyone else – events – newsletter – great deals

Hold forbindelse med Siigurd og vær med

* indicates required

Please select all the ways you would like to hear from Siigurd:

You can unsubscribe at any time by clicking the link in the footer of our emails. For information about our privacy practices, please visit our website.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.